Ahad, 30 Oktober 2011

Perjalanan Hidup Ini

Moga ada sinar buat kami di hujung sana.....



Salam....tak tahu macamana nak memulakan kata. Dalam fikiran saya yang tak tenteram ni hanya fikirkan tentang soal pindah je. Ni kali ketiga saya minta pindah ikut suami. Walaupun peluangnya tipis (terlalu ramai yang nak keluar dari Sarawak dan terlalu ramai yang minta masuk ke Penang-antara negeri yg susah nak masuk). Sekarang ni saya hanya berdoa, solat hajat dan bertawakal mudah-mudahan ada rezeki saya utk tinggal bersama-sama suami. Diam tak diam, tinggal lebih kurang 3 minggu saja lagi sebelum cuti panjang bermula. Tak sabar rasanya nak balik Semenanjung, berada di sisi suami dan keluarga serta makan yg sedap-sedap. Saya dah mula kemas baju sikit-sikit dengan harapan dapatlah pindah....

Sedih bila mengenangkan saya sentiasa berjauhan dengan keluarga bermula dari Tingkatan 1 lagi. Saya bersekolah asrama sehingga ke Tingkatan 5 (didikan di asrama banyak membentuk akhlak saya sekarang; syukur!). Kemudian dapat tawaran matrikulasi di Kuala Pilah, Negeri Sembilan selama setahun (masa ni saya jumpa sahabat yg paling saya sayangi; Mariam Azwa). Tidak lama selepas itu, dapat pula menyambung ijazah selama 3 tahun di Universiti Malaysia Terengganu (UMT). Zaman pekerjaan di Kuala Lumpur (Jln Raja Chulan), Seri Kembangan, Puchong, USJ Subang Jaya dan seterusnya dapat tawaran KPLI di IPG Tun Hussein Onn, Batu Pahat, Johor. Selama setahun ni lah saya dapat selalu dengan keluarga. Tapi kegembiraan saya tidak lama apabila saya terpaksa terbang ke Sarawak (disebabkan saya di sini lah maka saya dapat kenal suami saya secara jarak jauh; amin Ya Allah). Justeru, besarlah harapan saya moga kali ini saya diberi kesempatan untuk merasai kehidupan bahagia di samping suami dan keluarga. Doa-doakanlah ye...


Yang Mengharap;
Puan Hayatee

2 ulasan:

Uwa berkata...

InsyaALLAh yatee dapat tuko nanti.
kang dah tuko jangan lupa lawat umah i pulek ye..heehheh

Teacher Yatee berkata...

o tq uwa..insyaallah, dh kt sane sngla nk bejalan ke mane2. mmg nk sgt gi umh ko.bestnye kn ada umh sendiri (wpun kta menyewa je..) janji dgn family kta kn...