Isnin, 3 Oktober 2011

Kemaruk Sinetron "Ketika Cinta Bertasbih"


Disebabkan dah termelanggan Indopek, maka saya mesti menghadirkan diri depan kaca tv pada 5.40 ptg Isnin hingga Jumaat untuk menonton Sinetron "Ketika Cinta Bertasbih". Cerita ni ditayangkan di saluran Bintang, 141. Yang membuatkan saya suka (like kata org putih) tentang cerita ni adalah:

  • Nama watak utama ialah Azam (which is same with my hubby's name :) )
  • Cerita ni memang Islamik sebab kebanyakan pelakon utama memang berjilbab. Dan semestinya tiada adegan pegang dan peluk ye (even they're acting as husband & wife)
  • Membuat saya berfikir tentang indahnya kalau hidup ni dalam lingkungan adab dan prinsip Islam sebenar

Episod untuk poster kat atas dah tamat petang tadi dan esok akan bersambung dengan episod poster di bawah. Hm...tak sabar nak tunggu...


* Macamana kita nak tegur orang yang lebih tua supaya menjalankan kewajipannya (terutamanya solat)? Saya dalam keadaan serba salah sebab kalau tak tegur saya tanggung dosa sama-sama (sebab sewa serumah) tapi nak tegur directly rasanya mereka bukanlah orang yg dapat terima teguran. Silap-silap mereka akan melenting dan bermasam muka dengan saya....hm...mintak tolong!!!!!

Tiada ulasan: