Ahad, 16 Oktober 2011

Teringin bercuti

Salam hujung minggu...hari ni deria bau dan deria dengar saya betul-betul terganggu. Pagi lagi dah ada org kampung yg membakar rumput. Baunya memang menusuk-nusuk ke hidung dan tak selesa nak hirup udara segar di rumah sendiri. Belum lagi dengan jiran yg memang takde kerja (dan tak bekerja pun..duduk rumah goyang kaki) asyik guna mesin yg cukup-cukup memekak tu. Langsung takde ketenangan la kat sini. Nasib baik Sulaiman (si gila karaoke) tak menyanyi hari ni. Kalau tak, dengan org tengah azan pun dia tetap berkaraoke dengan pithcing yg tinggi pulak tuh. Bulan Disember ni cuti sekolah akan menjelma. Macam tahun lepas, di fikiran saya tak lain tak bukan risaukan majlis perkahwinan saya. Nampaknya tahun ni teringin pula nak habiskan masa yang ada dengan bercuti. Cadangan saya:

  1. Singapore-Sentosa Island (tak jadi nak ke Universal Studio due to money budget huhu...) kali ni nak ikut plan http://pelesitor.blogspot.com/2010/05/catatan-perjalanan-singapore.html (sori saya copy catatan awak ni..)
  2. Terengganu (rindu tempat saya menuntut ilmu)
  3. Cameron Highlands (tak pernah pergi lagi)
  4. Langkawi (cuti sekolah masalah sikit la)
Harap-harap dapatlah pegi semua tempat ni. Tapi target utama saya tentulah DAPAT PINDAH KE PULAU PINANG. Wa.....nak sangat-sangat......

Tiada ulasan: