Rabu, 20 April 2011

Bertudung dan memakai tudung

Tiba-tiba rasa nak cakap pasal ni. Sebab ada rasa tidak puas hati dengan kata-kata yang dilontarkan seorang perempuan Muslim moden-canggih-kunun yang membuat pemakaian tudung sebagai bahan gurauan. Tak kira apapun alasan yang kita bagi, hukum WAJIB bertudung bagi wanita Muslim memang dah termaktub dalam Al Quran. Siapa kita nak buat lawak or pertikai hukum tu?

Dialog si moden-canggih-kunun:
Dialog 1
Masa kelas Pendidikan Islam, memanglah pakai tudung depan ustaz. Lepas habis kelas, tudung tu lipat-lipat je masuk dalam fail plastik keras tu. Tu lah guna bawa fail plastik keras tu...hahahhaha (sambil ketawa besar).
Dialog 2
Orang lelaki ingat kitorang yang tak bertudung ni jahat ke? Kitorang ni lagi baik dari yang bertudung. Sekurang-kurangnya kitorang tak buat benda-benda jahat....(sambil membuat mimik muka tak puas hati)

Untuk cik moden-canggih-kunun ni, sila baca dan fahamkan 'hadiah' utk kamu ni:

Contoh lain, orang perempuan yang tak pakai tudung, bila tanya kenapa tak pakai tudung, terus bagi fatwa kaum beruk betina..

“Aku tak pakai tudung sebab aku tak nak hipokrit, ada orang pakai jer tudung, tapi bentuk badan dan buah dada pon terjojol jugak. Ustazah yang pakai tudung labuh pun kantoi ada video seks dengan warden..”

Woi beruk, jika kau tak nak pakai tudung, jangan bagi fatwa yang benarkan kau buat dosa, jika kau beruk, tak kesah kau nak kaler bulu kepala dengan warna oren.., ini bukak tudung, lepas tu perasan bagus dari orang yang pakai tudung dengan membandingkan dosa mereka lebih banyak dari kau kononnya, haitt ptuihhh.., jika mereka yang bertudung buat maksiat dan tak bertaubat, mereka masuk neraka, dan jika kau yang tak bertudung tak bertaubat, juga masuk neraka, tak nak pakai tudung, diam diam sudah, dan berdoalah agar satu hari nanti akan pakai tudung, jangan jadi beruk betina!
(Copy and paste dari keretamayat)

Selamat beramal!

Tiada ulasan: