Ahad, 14 November 2010

emosi saya tidak stabil

Semalam, dah dapat tahu result pindah. Dan hasilnya......amat mendukacitakan....SAYA TAK DPT PINDAH KE JOHOR!!!!! Mula2 dapat tau mmg la nangis bagai. Tp lama2 lepas dah fikir n solat, sy redha jelah. Tunang pun tak kisah kalau berjauhan lepas kahwin. Sebab dia cakap dia kenal saya pun dalam keadaan yg berjauhan ni.

Tapi...saya la yg rasa sedih sangat. Sebab nanti saya tinggalkan dia lagi. Klu la map dapat dilipat kan best. Nak je saya lipat Penang-Sibu lepas tu bubuh gam UHU banyak2. Hurm...tapi berangan je la. Penat menangis dengan kuantiti yg banyak semalam. Drama betul saya ni...hm...
Dalam pada tu, kena ke sekolah sebab ada ceramah motovasi dari pihak JASA. Ada pula slot sedih nangis-nangis. Saya yg memang dah sedia sedih, lagi la laju je airmata. Nak-nak bila anak murid tahun 6 bercucuran airmata bersalaman dengan saya. Terus sy peluk mereka (1st time nih...). Lepas tu slot ibubapa pula bersalam n thx the teachers. Tiba2 saya dapat ciuman daripada sorang nenek ni. Saya pun tak cam nenek siapa. Tapi serius la.....memang rasa dihargai sangat. Rasa berbaloi mengajar anak-anak Iban ni walaupun kehidupan peribadi saya terkorban. Dan masa tu la rasa redha kalau khidmat saya masih diperlukan di sini pada tahun depan...


Hari ni, mood dah ok sikit. Pagi-pagi bangun, siap-siap, sarapan nasi himpit dan kuah kacang. Saya drive sorang-sorang pergi facial (sambil tu dia urut sikit, lega rasa), beli cheesy wedges dan tea C special. Tenang sikit rasa hati. Saya tengah tunggu rayuan dibuka. Mudah-mudahan ada rezeki pengantin baru. Amin....

Tiada ulasan: