Jumaat, 1 Oktober 2010

Jalan-jalan Singapore =)

4 September 2010, pagi2 buta dah keluar dari rumah dengan tunang tersayang. Kami nak shopping di Singapore!!!! Berbekalkan semangat kental tanpa sebarang reference, konfiden betul kami hehehe....

Kami bertolak dari JB dengan bas je...murah betul tambang RM 1.80 je sampaila ke Woodlands..pastu kami turun di Kranji MRT sebab nak straight ke Orchard Road. Tambang tak mahal, $2.10 je seorang untuk perjalanan selama 37 minit.



Pasport saya dah tak suci lagi....




Destinasi utama kami: Orchard Road.



Walaupun lapar dan dahaga, kami tetap bersabar....


Sebelum pulang ke JB, snap di Woodlands dulu.


Esplanade


Masa di Esplanade, kaki saya dah ala2 nak cramp dok jalan sana sini. Cari Merlion tak jumpa. Bila fed up dah menguasai diri, tunang di sebelah menjadi mangsa. Saya tau dia pun dah penat dan dah mula hilang sabar dengan kerenah saya, tapi pandai betul dia mengawalnya, tak macam saya. So sorry dear...



Akhirnya, dalam pukul 6 lebih sampai la kami di kereta yang diparkir di Larkin. Berbuka di Malaysia hehehe...

Yang sempat dibeli: beg, kasut, baju, n yang special dari tunang

Lainkali nak pergi lagi tapi yg pasti bukan bulan puasa dan mesti ada PETA....

2 ulasan:

mizzura berkata...

wahh..best..tak pernah pergi pun singapore...

Teacher Yatee berkata...

mmg best pon...pasni nk g sentosa island+universal studio+cari merlion lgi...nt mizzura pn g la spore. sy nk g indon plak...tringin ke bali...