Rabu, 11 Mei 2011

Rindunya Kampung Halaman...

Dah dekat 2 bulan saya tak balik kampung. Sekarang ni terasa betul. Dulu masa belum kahwin, mesti dan tentunya destinasi saya ialah kampung. Walaupun kawasan rumah saya takde padi nan menghijau, pohon nyiur nan melambai, sekawan itik sedang berenang mahupun burung-burung berkicauan tapi kedamaian kampung yang semestinya ada wajah-wajah yang kita rindui itulah yg membuat kita nakkkkkkk sangat balik kampung. Lagi satu, saya rindu sangat nak makan masakan mak saya. Dan juga masakan mak mertua saya. Tapi yang paling saya rindukan dah tentu lah wajah dan senyuman suami saya yg dah 5 bulan saya kahwini. Mudah-mudahan rezeki saya murah untuk tinggal bersamanya di Semenanjung atau lebih tepat lagi di Pulau Pinang (atau di mana sahaja suami saya berada...) amin...

Tiada ulasan: