Khamis, 19 Mei 2011

Biar papa kedana...asalkan menang gaya..yeah!!

Wow...stylo sungguh minah kat atas ni. Malam ni nak cerita pasal orang yang tak berkemampuan (atau mampu tapi cukup-cukup makan) nak bergaya berlebihan. Memang bergaya dan nampak mewah idaman kebanyakan wanita tapi kalau kita memang berkemampuan tak salah. Ni tak, duit gaji yang ada tu la perabis shopping bersungguh-sungguh. Akibatnya, baru 2 minggu lepas gaji, duit nak makan pun tak cukup. Dalam bank apatah lagi.
Sungguh kesian dengan kamu ni..... Takkan lah demi nak bergaya punya pasal, makan pun tak cukup duit? Kelakar pun ada. Sanggup berhutang (hutang kad kredit dah tentu punya) demi nak menang gaya. Teruskanlah usaha kamu ni. Sampai masa baru kamu tahu betapa pentingnya menyimpan untuk masa depan. Esok-esok kita tak tahu apa yang akan berlaku dan masa tu dengan duit simpanan tu lah yang menyelamatkan kita. Syukur, sebab saya sentiasa beringat dan hasilnya sepanjang saya bekerja ni, simpanan saya untuk kahwin betul2 mencukupi (belas-belas ribu juga saya simpan-pencapaian terbaik saya, orang lain saya tak ambil kisah). Selepas kahwin mampu berbulan madu (walaupun ke Indonesia je) dan kali kedua ke Sabah. Masih mampu bershopping sakan untuk mereka yang tersayang dan Alhamdulillah sehingga ke hari ni tak pernah pulak saya ikat perut semata-mata nak menang gaya. Handphone Blackberry (hutang), sunglass Prada (sampai pokai), baju2 MNG, Elle, Guess (oh, ikat perut), handbag Guess, LV, Fendi (semua gaji saya habis) tak bermakna kalau beg duit jenama Coach tu hanya tinggal RM1.80 je. Tengok makanan pun telan air liur je sampai terpaksa tebalkan muka minta kawan bayarkan.


  • Kesimpulannya, ukurlah baju di badan sendiri. Kalau tak berapa nak mampu tu, agak-agaklah nak berbelanja. Buat malu je orang tau hahahaha~

  • Sesiapa yang terasa, padan muka!

Tiada ulasan: